KNKB pupillen meisjes kaatsen in Dokkum

15 mei

Zaterdag 14 mei werd, na een afwezigheid van vele jaren, weer een jeugdwedstrijd georganiseerd door Kaatsvereniging Oostergo in Dokkum. Er hadden zich voor deze kaatspartij 11 parturen aangemeld. Het mooiste kaatsveld van Noordoost Friesland lag er weer prachtig ingericht en verzorgd bij. ’S ochtends om 10.00 mochten de kaatsters in de leeftijdscategorie van 10-12 jarigen starten met de eerste omloop. Hier en daar werden spannende partijen gekaatst maar wat vooral opviel was de sportiviteit onder de kaatsters. Er hadden zich ook 3 meisjes uit onze federatie Dongeradeel voor deze partij aangemeld, te weten Esther Wolters en Ingrid Wouda, beiden uit Ee, en Maureen Dijkstra uit Dokkum. Esther Wolters viel helaas net buiten de prijzen door in de halve finale van de verliezersronde het onderspit te delven tegen de latere winnaars van de verliezersronde met daarin de attent kaatsende Ingrid Wouda. Maureen Dijkstra bleek echter de succesvolste deze middag. Tezamen met Foke Jil Bakker uit Tersoal wisten zij de 2e prijs te bemachtigen. Met goed uitslaan en een degelijke opslag droeg Maureen een belangrijk steentje bij in de overwinningen in de 1e en 2e omloop. Met een staand nummer bereikten ze de finale waarin ze echter  kansloos waren tegen de hele middag al fantastisch kaatsende Lieke van Loon uit Makkum en Ilse Oosterbaan uit Scharnegoutum.

Prijswinnaars:             1e prijs             Lieke van Loon            –           Makkum
.                                                             Ilse Oosterbaan          –           Scharnegoutum
2e prijs                                                  Foke Jil Bakker            –           Tersoal
.                                                             Maureen Dijkstra        –           Dokkum